tisdag 23 april 2013

Tavelmålning och tillverkning av fjärilar........

God kväll................håller fortfarande på att måla tavlor, har liksom svårt att slita mig som jag skrev i förra inlägget. På tal om det, så visade jag en tavla med text och fjäril, det var felstavat på tavla med fjäril på. Det ska stå,  ingen är som du..........så det kan bli i bland när man är inne i måleriet. Nog pratat om det nu, håller fortfarande på att måla tavlor och tillverka fjärilar i fint papper. Fick den iden från en bok jag har här hemma, så det har blivit en hel drös med fjärilar. Det ska bli tavlor av dessa fjärilar också, hur gulligt som helst. Hela köket är som en pysselateljé, så får det bli när man inte har någon sådan. Här kommer i all fall lite bilder på mina senaste verk.

Här är tavlan med de omtalade pappersfjärilarna, så himla enkelt att göra dessa fjärilar. Jag och min dotter höll på att masstillverka dessa i går, ska ju göra en hel del tavlor med dom på.

Den här tavlan har jag målat i dag, med ängel och en vacker text på. En lite ros och vacker rosett fick också komma med på tavlan. Nu får ni ha en fortsatt bra kväll alla ni som är inne och kikar på min blogg, skriv gärna en kommentar så blir jag så glad.
Kramar
Lena



6 kommentarer:

  1. De är verkligen fina dina tavlor. Ibland kan man känna sig lite manisk nästan när man är inne i en sådan där period av pyssel och när man känner att det bara är så kul att hålla på hihi. Jag sitter framför tvn på kvällarna och pysslar lite för som sagt mannen e lite trött på allt som finns på köksbordet nu:)
    Ha en fin kväll.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, kära du. Ja det är just så jag känner nu hihi. Det är samma med gubben här hemma, han frågar om jag inte ska öppna butik i köket. Jag får väl också försöka att hitta någon annanstans som jag kan vara och pyssla, för nu ser det förskräckligt ut i köket som sagt.
    Ha en fin dag
    Lena

    SvaraRadera
  3. Oj vad du är produktiv! Det verkar som du kommit in i ett riktigt flow...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har jag verkligen gjort, har inte gjort annat en målat tavlor som en galning.
      Kramar
      Lena

      Radera
  4. Så fina tavlor du gör.
    önskar dig en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket söta du, önskar dig detsamma.
      Kramar
      Lena

      Radera