onsdag 17 april 2013

Idag har man sått lite frön.........

Go kväll,  alla sköna människor............vilket härligt väder vi har haft i dag, 10 grader varmt och sol och härliga vårvindar nästan så man blåst bort. Har ägnat dagen åt att så frön, Ringblomma och Borstnejlika står nu i mina köksfönster. Det ska gro och komma små skott som jag sedan ska sätta ut när det blir lite varmare om nätterna. Har haft lite skrivkramp så det har inte blivit mycket skrivande här på bloggen nu på ett tag. Men i dag tänkte jag att nu får jag lov att göra en insatts på min blogg, det tar emot ibland att skriva. Vet inte vad jag ska skriva om blir bara en massa svammel när skrivkrampen slår till, inget av värde en massa ordbajs som jag brukar kalla det. Men jag fick visst till ett inlägg i alla fall hade mer att skriva om än jag trodde, hihi.

Här i äggkartonger har jag sått mina frön, får se nu om det blir något som kommer upp men det ska det väl göra hoppas jag.

Dom här vackra tulpanerna kom min söta dotter hem med till mig häromdagen. Det är inte klokt vad de skämmer bort mig, Dom är så söta och goa mina ungar.
Karmar
Lena




4 kommentarer:

  1. kul att se när det växer och frodas framöver:) här har blåst så jag trodde vi skulle blåsa bort ett tag hihi.
    Ha en fin kväll.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det är skoj att se de växa och frodas, här har det blåst så man nästan har blåst iväg, riktiga vårvindar har det varit.
      Kram
      Lena

      Radera
  2. Vilken bra ide att så i äggkartonger

    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det
    En trevlig hel önskar jag dig med
    Kram
    Lena

    SvaraRadera