måndag 22 april 2013

Målar fjärilar i massor.........

God förmiddag, alla människor som är inne och kikar på min blogg. Ja, så var det måndag igen, det är inte klokt vad helgerna går fort. Ny vecka, man får se vad den här veckan har att erbjuda, jag kanske blir miljonär. Drömma kan man ju alltid, men det är väl ingen risk att jag vinner några större summor, blir det något så är det högst en hundralapp. Nog pratat om det, jag har målat i dag också nu håller jag på att måla fjärilar i massor. Det är så himla roligt att måla så det är svårt att ta en paus, hela helgen gick ju åt till det ändamålet. Men nu ska jag försöka att slita mig, behöver städa här hemma gör inte annat än plockar och pysslar här hemma tycker jag, det är ju så roligt att ha fint omkring sig. I dag ska det städas lite grundligare och så ska jag plocka bort vinterjackorna och vinterskorna, så skönt. Tänk, att vi går mot vår och sommar så himla underbart.

Det här är tavlan, med liten söt fjäril och liten text på. Tavlan är inte så stor utan det är en liten tavla, därför tar de inte så lång tid att måla dem. På det sättet kan jag måla många, det som tar lite tid är att måla fjärilen eftersom den ska vara detaljrik.

Mina vackra rosor som jag fick av min söta dotter har slagit ut helt nu, så vackra så man kan dö. Tänkte att jag ska torka dom innan dom vissnar bort, de får väl stå en dag till så jag får njuta.
Kramar
Lena

4 kommentarer:

  1. Funderade också att ta bort vinterjackan idag men vi hade bara 2+ imorse så det blev inget av med det.hoppas på en annan dag
    kram Rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så skönt att ta bort jackor och vinterskor då känns det att det är vår. Förstår att du behåller dem ett tag till om det bara var 2+.
      Kramar
      Lena

      Radera
  2. Vilka fina tavlor du gör...ska dom säljas i juli? Ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  3. så fina tavlor och underbara fjärilar du gör!
    visst är det svårt att slita sig från sådant här roligt, det tråkiga får liksom ofta vänta lite då;)
    Kram Jennie

    SvaraRadera