måndag 8 april 2013

en tripp till staden i dag...............

God eftermiddag..............kom just hem från att varit en tripp ner till staden, i sällskap med äldsta sonen. Gissa om man blir bortskämd av sina barn, han var så gullig som köpte två nya lampfötter till mina fönster i vardagsrummet. Han är nyss hemkommen från fjällen där han jobbat i fem månader så han ville gå en sväng till staden, det var ju ett tag sen han var där. H an tyckte att det såg ut som innan han åkte iväg, inga förändringar har ju skett sen han var där senast. Men det var trevligt att gå på stan med honom för det blir så sällan.

Så här blev det med lampfötterna, i rena vardagsrumsfönster. Tvättade idag,  tidigt i morse klev jag upp och började tvätta så nu är dom så rena och fina. Jagade också spindlar för dom trivs i mina fönster men mindre trivsamt för mig, jag som är så rädd för dessa kryp.
Kram
Lena

6 kommentarer:

  1. Hälsa den där långa mannen att han är för go :) ha de, hoppas du kan titta ut snart, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Andreas hälsar tillbaks, han följer med ut i sommar när du har sommarmarknad. Ska försöka ta mig ut till dig. Men just nu har vi en trasig bil
      Kram

      Radera
  2. Snäll son du har:) skrattade lite nu när jag såg det där med spindlar för jag tycker de är så äckliga! I vår källare kommer det ibland fram fruktansvärt stora vidriga spindlar och oftast i taket precis ovanför en! Ungarna skriker och jag hoppar upp från soffan, sedan skriker vi tre tjejer från källaren så får mannen komma ner och ta hand om det lilla krypet hihi.
    Ha en fin kväll nu.
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är så go. Spindlar är det värsta jag vet och i mina fönster är dom stora och tjocka, bävar mig varje gång jag ska tvätta fönster. Skriker och har dammsugaren i högsta hugg, värsta jakten. Grannarna undrar nog vad jag håller på med, hihi
      Ha en fin dag.
      Kram Lena

      Radera