lördag 6 april 2013

Då var det dags........

God kväll.........ja, då var det dags att göra lite vårfint här hemma. I går började min söta dotter att tvätta fönster i köket, jag behövde inte ta ett handtag. Tänk vad gullig hon är som tvättar fönster och styr här hemma. Nu är det bara för mig att ta tag i resten av fönstren, kan tala om att det är ett tag sedan jag tvättade dom så det behövs verkligen. Det känns så rent och härligt när man fått dem tvättade. Det har kommit lite vårtecken i fönstren, fick se att mina sanktpaula har börjat få knoppar och blommor, då vet man att våren är på väg. Idag är yngsta sonen och jag ensamma hemma för mannen och dotter är på väg till Stöten för att hämta hem äldsta sonen. Han har jobbat där uppe i fem månader som ordningsvakt så nu ska det bli roligt att träffa honom igen. Tydligen så snöar det där uppe, dottern skickade en bild till min mobil som det snöade för fullt på. Hoppas inte snön kommer hit bara så är jag nöjd, för nu vill jag ha vår och varmt med mycket sol.


Här är mina blommor i köksfönstret, ser ni här att det har börjat att komma blommor och knoppar på dom.

Nu ska jag ta mig en god kopp kaffe framför dumburken och slappa i väntan på att den övriga familjen ska komma hem. Ha en fortsatt trevlig lördagskväll alla ni där ute.
Kram
Lena

4 kommentarer:

  1. Så underbart att få fönstren tvättade utan att göra det själv
    ha en bra kväll
    kram Rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, det är härligt med rena fönster. Gissa om man blir bortskämd
      Kram
      Lena

      Radera
  2. Jag fick också fönstren tvättade i helgen. Maken gjorde en insats på den fronten...Härligt!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacksamt att få hjälp med tvättning av fönster, man blir ju lite bortskämd faktiskt
      Kram
      Lena

      Radera