torsdag 11 april 2013

Måla om i vitt.........

God eftermiddag.............i dag har det målats om en stege som jag har på vår balkong, den har jag blommor på. Stegen målades om i vitt, den var träfärgad förut och såg allmänt tråkig ut. Vilken förändring det blev, att lite vitfärg kan göra så mycket  resultatet blev jag riktigt nöjd med. Blir fint med blommor på den bara vädret blir bättre så man kan börja sätta ut blommor där. Nu kliar det i fingrarna, vill bara att det ska bli tillräckligt varmt så man kan göra i ordning där ute med blommor och nya möbler. Jag har även rensat och kastat en massa som bara tog en massa plats, så nu har jag bara kvar det som jag verkligen har nytta av.

Här är stegen jag målade om, men tyvärr är det för kallt ännu att sätta dit blommor. Det blir att vänta ett tag ännu, det som jag har så svårt för.

Man får nöja sig med blommor på bild, så länge vädret är så här fram och tillbaka. Jag får fantisera om hur fint jag kommer att få, ha en fortsatt bra dag.
Kram
Lena




8 kommentarer:

  1. Vad fin den blev! Vitt är ju alltid snyggt! Jag känner igen mig så väl... Kan inte heller vänta på att få plantera ute! Men jag min idiot lär mig ju aldrig. Tror att jag ska vara duktig och bära in blommorna på kvällen, men glömmer det jämt! Sen dör allt. Jag får köpa nytt! Trevlig helg, vännen! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, när jag målar om något här hemma blir det alltid i vitt. Den övriga familjen tror att vi bor på ett sjukhus. Det där med att bära in blommorna har jag också svårt att komma ihåg, så de förfryser under natten, att man aldrig lär sig.
      Trevlig helg på dig med, söta du.
      Kram
      Lena

      Radera
  2. Jättefin
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, en trevlig helg till dig med
      Kram Lena

      Radera
  3. blir jätte fint, det är ju så bra med stege så för då får man rum med så mycket men som inte tar så mycket plats:)
    Ja det där med vitt överallt, min stora dotter på 17 år säger med det, att det ser ut som ett sjukhus med bara vitt vitt, jag har väl i och för sig inte bara vitt, enligt mig då hihi.
    Ha en fin helg.
    Kramar Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja eller hur det blev fint. När man bara har balkong så gäller det att ta vara på utrymmet väl. Jag har nog mycket vitt det stämmer nog, men det är ju så vackert. De övriga i familjen får nog stå ut med att jag har mina projekt med att måla om allt i vitt.
      En fin helg önskar jag dig också.
      Kram Lena

      Radera
  4. Stegen blev jättefin, och härligt med alla blommor som du kommer att sätta dit sedan
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  5. Tack så mycket, det blev världens skillnad när jag målade om den. Till det bättre och det kommer bli kul att få sätta dit blommor.
    Kram

    SvaraRadera