söndag 21 april 2013

Målat tavlor...........

God eftermiddag...........den här helgen har gått åt till att måla tavlor. I lördags morse så fick jag en ide på en tavla som jag ville måla, då var den sovmorgonen förstörd. Var då  tvungen att gå upp och sätta i gång att måla tavlor, klockan var inte mer än halv sju. Det går liksom inte att stoppa mig då, när jag får en ide då suger det i målar tarmen, jag vill sätta igång genast. Så blev det och det resulterade i två tavlor med rosor på. Det tråkiga är att jag barrikaderar hela köksbordet och lite till, med färg, penslar och målardukar. De övriga i familjen tycker inte det är så roligt, när de inte kan sitta vid köksbordet och äta för att jag har en hel färgaffär på det.

Här är första tavlan jag målat den var inte riktigt klar när jag fotade den. Det fattas  små blad på rosenknoppen och ett på stjälken.

Det här är andra tavlan som blev klar idag, en gul ros blev det på den och en fin text för jag tyckte att det fattades något uppe i hörnet på den.

Denna vackra rosenbukett kom min underbara dotter hem med. Som hon överraskade mig med i fredags gissa om jag blev glad, min lilla stora Hanna. Nu får ni ha en bra söndags kväll och kram på er/ Lena


2 kommentarer:

  1. Åh så fina dina tavlor blev! jätte fint med texten där oxå:) duktiga dig!
    Vad dina ringblommor har växt på några dagar bara. Kul när det tar sig:)
    Ha en fin måndag imorgon.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, söta du. Du är ju inte så dålig du heller med dina fina grejer i betong. Ja, det har gått fort med mina ringblommor, så himla kul när det börjar gro och växa
    Kramar
    Lena

    SvaraRadera