onsdag 5 juni 2013

Glest mellan inläggen........

God kväll.............nu var det länge sen jag skrev ett inlägg här på min blogg. Får väl ta nya tag igen och försöka skriva lite mer än det blivit. Har inte haft någon lust als att blogga och det beror på att man vill ta vara på det fina vädret som är. Man är ute mer nu sommartid och när man kommer in så finns det inte någon lust över till att blogga. Ska försöka att skriva ett inlägg i veckan nu i alla fall, tiden räcker inte till tycker jag  önskar att det var fler timmar på ett dygn men tyvärr så har vi ju bara  24 timmar att röra oss med. Här hemma har jag styrt som vanligt med olika projekt som till exempel målat om mitt kakel i köket, i vitt så klart det var brunt och fult förut. Sen har vi lagt nytt golv i ett av sovrummen så en del har hänt och tiden går väldigt snabbt som sagt.


 Så här blev kaklet i köket det var brunt i olika nyanser förut men det ser ni ju inte här. Skulle ju haft en före bild så ni fick se vilken skillnad det blev när den vita färgen kom på. Men det går så fort när jag får en ide så då är det försent att ta någon bild på hur det såg ut innan.

Den här hyllan har min son köpt till mig, tänk vad bortskämd jag blir av mina älskade ungar. Den står i min stora hall där vi  vid ett senare tillfälle ska tapetsera om. Nu ska jag bara njuta av sommaren så det får vänta till framåt höstkanten.

Syrener har jag plockat mycket det är en av mina älsklingsblommor, de doftar ju så härligt. Nu får jag önska er en skön kväll.
Kramar
Lena


3 kommentarer:

  1. Det blev snyggt med kaklet..jag har också målat vårat för några år sen och det håller än..vi hade nån grön läskig färg förut
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, tack så mycket. Det är bra att det finns kakel färg så slipper man jobbet med att byta ut kaklet så mycket enklare att bara måla det.
      Kram
      Lena

      Radera
  2. hejsan, håller med dig tiden som är nu med fint väder och pyssel ute är så dyrbar så att blogga gör man när man hinner och känner för det:)
    Så fint det blev med att måla på kakel! Aldrig prövat det faktiskt..
    Ha en fin helg nu.
    Kram Jennie

    SvaraRadera