lördag 18 maj 2013

Fladdermus utanför sovrumsfönstret.........

God kväll............nu var det länge sedan som jag skrev här på min blogg. Nu när vädret har varit så fint så har jag inte haft någon lust att sitta vid datorn. Har gjort andra trevliga saker och en del mindre trevliga. Det mindre trevliga var det när jag upptäckte att en fladdermus hade satt sig utanför vårt sovrumsfönster. Det var häromdagen när jag låg i sängen då upptäckte jag något som satt på väggen utanför fönstret, först trodde jag att det var en väldigt stor insekt. Men vid närmare inspektion så såg jag att det var en fladdermus som hade satt sig där för att sova, det var ju inte så trevlig som sagt. Vad gör man,  jo  jag stängde sovrumsfönstret  för in vill man ju inte ha den. Från det ena till det andra, har också varit en sväng på Dollar Store  och handlade en del fina grejer, de hade fått in en väldigt massa fint det ända som hindrar en från att shoppa loss totalt är ju plånboken.


Här är fladdermusen jag talade om, har inte sett en sådan sen jag var liten tror jag det är väldigt länge sen i alla fall.




Det här fick följa med hem från Dollar Store,  fina plåtaskar hade de fått in med olika motiv jag fastnade för dessa med sovande barn på det syns lite dåligt här. Men en trevlig tripp blev det dit och lite nytt till hemmet fick jag med hem.
Nu önskar jag er en trevlig fortsatt helg och hoppas att Sverige vinner Mellon ikväll.
Kramar
Lena



6 kommentarer:

  1. nä fy för fladdermöss!! vi fick in några stycken i fläkten på toa, jag såg något svart som stack ut och anade att det inte var vanliga fåglar..det sa jag ju givetvis inte till mannen utan bara att ja just det du får kolla fläkten på toa för tror det är någon fågel i den.. hörde någon som tjoade och det bunkade där inne för fullt sedan hihi..han var ju inte lika glad då:) Så fina saker de hade på Dollar store nu..kanske ska åka dit en runda.
    kram Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur var satt ju fladdermusen utanför och inte i fläkten som hos dig, då hade jag nog svimmat tror jag.Ja, de har fått in mycket fint på Dollar Store ta dig en sväng dit vetja.
      Kramar

      Radera
  2. har också varit på Dollarstore ,köpte en kudde med en krona på och såg det där tvålstället där också..det var jättefint men jag köpte det inte,,ångrade det sen
    kram Rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg din kudde på instagram den var fin valde mellan den och den med skrivmaskinen på.
      Kramar

      Radera
  3. Nä fy, inte vill man ha in några fladdermöss inte...
    De kan få finnas, men inte inomhus...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  4. Här på landet finns det gått om dem..framför allt på kvällarna när dom svischar förbi öronen om man har något ljust på sig....urk...ha en fin helg, kram

    SvaraRadera