måndag 6 maj 2013

Solsken och varmt..............

God kväll..............vilka underbara dagar vi haft, sol och varmt har det varit ute. Idag har jag och sönerna varit på promenad med hunden i det soliga och varma vädret. Det är nästan så varmt att man skulle kunna ta på sig sommardressen, såg att det var flera ute som har börjat att ha shorts på sig. Men jag tycker att det får vänta ett tag till innan man tar på sig sommarkläder. Mina frön jag sådde förra månaden har vuxit en hel del, det går fort nu. Men dom får stå i mina fönster inne ett tag till, de får allt bli lite stadigare innan dom får komma ut på min balkong. Jag har sytt en hel del, igår sydde jag nya köksgardiner av gamla lakan som jag hade hemma. Gjorde också överdrag av två gamla örngott som säkert är från fyrtiotalet, de fick schablontryck och fick sedan pryda vår säng. Tänk vad billigt det blir när man återanvänder sådant man har hemma. Kostade mig inte en krona och då fick jag nya köksgardiner och två prydnadskuddar till sovrummet.



 Här är gardiner och kudde som jag sytt i helgen. Inte så bra bilder på gardinerna men ni ser ju på ett ungefär hur de ser ut. Blev väldigt nöjd med dom i alla fall.

Mina frön har börjat växa sig stora, tänk att det ska bli blommor av dessa så småningom svårt att tro.
Nu får ni ha det så bra i sommar vädret.
Kramar
Lena

 

4 kommentarer:

  1. Finfina köksgardiner
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket kära du
      Kramar
      Lena

      Radera
  2. fina gardiner och kuddar du gjort, ja tänk vad mycket fina gamla lakan det finns att köpa och som knappt är använda heller!
    Kul att göra något som inte alltid är så dyrt men som blir mycket finare än köpta dyra saker:)
    Ha en fin morgondag.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket söta du, mycket fint kan man göra av gamla lakan, som annars bara ligger och skräpar i skåpen.
      Kramar
      Lena

      Radera