onsdag 6 februari 2013

Pyssel på gång.............

God eftermiddag..................här snöar det för fullt undrar när vi ska få vår, vintern är väl inte slut än det kan ju hålla på in i mars om man har otur. Har tillbringat de senaste dagarna åt pyssel, håller på att göra ägg i papper mage. Det tar sin tid för det ska på ett antal lager med papper innan man blir nöjd med formen på dom. Men nu tycker jag att dom duger lite veck här och där gör inget......bara charmigt. Nu ska de ligga på tork ett bra tag innan jag får gå på dem med färg och lite dekoration. Det som är roligast ska man alltid få vänta på. Tänkte visa bild på mina ägg omålade dock men rätt charmiga utan färg också tycker jag.





Här är äggen som jag pysslat med i fler dagar nu...............resultatet blev det här. Rätt charmiga om ni frågar mig. Nu ska jag inte sitta här å hänga......dags för middag. Kram, Lena

4 kommentarer:

  1. Åhh vad jag gillar idén med egentillverkade ägg, den tror jag att jag lånar. :)
    Kul att hitta hit också, väldigt mycket fint att titta på!
    Kram Maria från Trädgårdsgatan 6

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja,gillar det äggen blir inte exakt släta men jag gillar det.Kul att du tittade in på min blogg.Jag har följt din ett tag, den är väldigt vacker.
      Kram
      Lena

      Radera
  2. Visst är det roligt att hålla på med allt möjligt pyssel. Papier Mache har jag inte gjort... det kanske vore något att testa.
    Kram
    MArie

    SvaraRadera
  3. Ja det är kul, fast det tar sin tid att få dem ganska jämna. Min nacke är inte som den ska just nu värk det är för att jag inte kan slita mig när jag väl börjat.
    Kram
    Lena

    SvaraRadera